CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, July 19, 2008

SempurnaKAH KehidupanKU??

KeHiduPan....

satu perkataan yang simple tapi maknanya begitu mendalam..kehidupan tidak menjanjikan yang indah di setiap saat ketika dalam hidup kita..
begitulah jua dalam kehidupan aku..
orang selalu menggangap kehidupan aku sempurna kerna aku punya sebuah family,punya rumah,kereta dan pelajaran..
ya aku akui yang aku punya smua yang dinyatakan tapi bukan itu smua yang aku perlu dalam meniti kehidupan ini. aku tidak impikan kebendaan dalam hidup aku kerna aku tahu itu hanyalah sementara...
apa yang aku impikan adalah sebuah kasih sayang yang bisa buat aku tenang dalam mengharungi hari-hari dalam hidupku..
aku sentiasa bersyukur dengan apa yang ada..tapi disebalik smua yang ada,aku seperti hilang arah tujuan dalam mencari kasih sayang yang abadi..
aku tahu aku punya keluarga yang sempurna di pandangan org,
tapi apakah org tahu apa yang aku lalui disebalik kesempurnaan ini?
apakah keluarga yang sempurna ini sering membahagiakan aku?
apakah impian aku sering tercapai disebalik keluarga yang sempurna ini? biarlah semua ini menjadi rahsia dalam kamus hatiku...
walau kebahagiaan yang aku impikan tidak terlaksana,
aku akan tetap rela berkorban hati,perasaan,hidup demi melihat kebahagiaan di wajah ibu dan ayah aku..
tapi mampukah aku dalam melaksanakannya sedangkan aku sering dikatakan menyusahkan hidup mereka?
aku akur pada permintaan semua orang..
tapi permintaan hati aku tiada siapa yang pedulikan..
semua ini membuatkan aku matang dalam menghadapi liku-liku kehidupan.kepayahan dalam mencari nilai kasih sayang sejati buat aku tabah dalam mengharungi cuaca kehidupan yang sering silih berganti dengan panas,hujan,redup dan ribut..


selagi aku bernafas dan terdaya,
aku rela berkorban rasa hati aku, cinta aku dan apa yang aku impikan demi melihat sinar kebahagiaan di wajah ibu dan ayah aku kerna tanpa mereka,
tidak mungkin aku dapat menikmati keindahan alam yang Allah kurniakan buat kita yang bernama hamba ALLAH...

0 comments: